siyahin hikayesi -2

Yanimda durdun , ellerini omzuma atadin birlikte o’na bakiyorduk, evin disinda sigarasini iciyordu.

evi gozluyor, icerdeki kalabaliga bakiyordu ama iceri girmeye niyeti yok gibiydi.

“sen onu seviyorsun” diye pis bir gulumsemeyle bir cocukla dalga gecer gibi bana baktin

“sacmalama yanimdaki sensin, seni seviyorum insan yanindakini sever”

sen herseyi anlardin, bilirdin hissederdin, guldun, biraz daha sarildin alnimdan optun.

“senin bana ihtiyacin var , sevgime ilgime, dokunusuma, cunku onun veremedigi sevginin actigi yarayi kapatacak birisine ihtiyacin var, bir zirha , ben senin siyah zirhinim o kadar asik oldugun insan degilim”

iste o gunden beri sana siyah derim, zirhim derim bilirsin, sen gidince zaten seni benden alinca butun zirhlarim guvencem gitti yapayalniz kaldim, siyahim gitti, korumam gitti,sonra yuregimdeki sevgiyi tektek aldilar icini bos biraktilar .

Ben bile bilmiyordum o zamanlar onu sevdigimi, ama iceri gelsin bize katilsin istemistim, bir suru bahanem vardi, onu yalniz diye dusunuyordum uzuluyordum, aslinda kalabalik icinde yalniz olan bendim.

Kapiya dogru adim atinca,” hadi kos” dedin …cumlen bitmeden danseden , eglenen ,icki icen bir suru arkadasimin arasindan hizla kapiya yoneldim , kapiyi acip bekledim,asagiya baktim, belki kapiyi acamamistir diye otomata bastim, ama cikmadi.

Omuzlarim dustu sen yanimdan ucup gittin , bir arkadasim elimden tutup cekti, seni bile gormuyordum, sense, dusuncelerinin zafere ulasmasiyla beni uzaktan izliyordun

senle ilk derin hatirladigim ani bu siyah, sanki nerde basladigi belli olmayan ama biryerden baslamis olmasi gereken bir hikaye.

simdi yillar sonra karsimdasin, geldiginden beri 2 kelime etmedin , sen mi zayifladin ben mi sismanladim ama, ne ben sana uyum saglayabiliyorum ne de sen benim basimdan gecenleri takip edebiliyorsun. Yillarca kimseyle konusmamis ,paylasmamis gibiyim, sanki buyuk bir hapis icindeki kucuk hucreden cikan sen degil benim, bendeki heves istek, sende ki cekingenlik uyumlu olmanin rahatsiz edici uyumsuzlugu gibi .

Birden o ayaktaki asil durusunla geriye dondun .. geldiginden beri ilk defa bir tepki veriyordun

“ne oldu ona ?”

“garip oldu gerisini hatirliyormusun o gecenin ”

“hmm ..kavga etmistiniz ..”

evet..cok kizdirdim ..cok guzel huylarim var benim, iyi sevisirim birde iyi adam kizdiririm ..ikisi birbirini tamamliyor bir erkek acisindan diye gulumsedim..

yuzundeki o hafif gulumseme.. o gecede uzaktan guldugun gibi ..ben biliyorum seni bir tek benden saklayamazsin dusuncelerini gulumsemesi

“yer kalmamisti hicbiryer cok yorgundum y ada yer kalmamasi icin herseyi bahane ettim.. hatirliyormusun, herkes sarhos olmus, oraya buraya cokmustu..bende onun odasina girdim, daha eve gelmemsiti yorgundum, gelince kalkarim yatarim bir yere diye dusundum.”

“yoksa uyuyup kalmak istemis miydin?” diye bana gene pispis guldun ..

“ne istedigimi bilmiyordum ama kesfetmek istiyordum desem kabulmudur siyah” 🙂

“kabul degil bahanedir “

“birseyleri baslatmak, ilk adimi atmak icin bahane gerekmezmi yada kesfetmek icin”

“dogru , dunya savaslarida buyuk sebebler altindaki basit bahaneler gibi”

“hahahaha ..savas gibiydi dimi ne geceydi “

“herseyin bittigi gece bir yasamin, ozgurlugun askin sevdanin “

“bilseydim degistirirmiydim acaba”

“izin vermedim ki ne bilmene ne degistirmene”

sustuk … bes dakikadir konusmak ardarda anilarin arasinda.. hic geri gelmeyecek yasanmayacak, yavas yavas unutulan ..duygular kirginliklar kalir bazen. Oyle kalirki ..cirpinsan kurtulamazsin o yukun altindan

“icerdeydim ben , sana demistim git koltuga uzan odasina girme “ diye..

“yakin olmak istedim ne yapayim, 1 hafta once olanlardan kirgin ve kavgaliydik yuzume bakmamisti sanki herseyi ben yaptim”

“erkekler dedi benim gibi, sucluluklarin ardinda coplerini atacak bir cop kutusu hep bulurlar , senin kaderin kizim bu, cop kutususun sens, eni kimse sevmeyecek ne zaman ogreneceksin ?”

gozlerim doldu.. yillar sonra basimdan gecenleri dinlemeden anlamadan .. biliyordu ..dogruydu,

“hayata herkesin bir gorevi vardir”

“bak dedi , su resimdeki kiz sevilecek ilgi gosterilecek bir tip, degil mi? sen bile bir kadin olarak ozeniyorsun ona, onun gibi gorunsem, basarili olsam, sevilsem derdim olmasa abs kosede dursam” ..

susmustum.

“iste o kadinlar evdeki televizyon koltugudur, sahibi bir tane olur en guzel kosede olur ve olume kadar sahibi onu kimseye yar etmez”

“sen ise cop kutusu olarak, her turlu pisligin, yalanin, duzensizligin koruyucususun, cok dolarsan kokarsin, arada icini bosaltirlar yikarlar, tam aman ne guzel temiz oldum dersin tak diye bayatlamis et ustune atilir”

“sus dedim yeter.. biliyorum.. yasadim yasiyorum”

“aha nihayet ogrenmissin kucugum, gel sana sarilayim “

sarilmak en cok sevdigim seydi, sarmalanmak, omuza bas koymak bazen hayata baska birsey istemezdim bazi anlarda, birisi bana sarilsin ..birakmasin

hayatimda siyah olsun, sarilsin gitmesin bir daha ..

ama ozgurluk ten yoksun kalmak onu kucultmustu, o bana degilde ben ona sarilmaya calisiyorudum, birden hizla uzaklasti benden

“anlat d.. o geceden bir hafta oncesini hatirlat bana, daha karsilasmamistik senle bilmiyorum..hatirlamiyorum”

Sasirdim ya unutmus yada bilmiyormus havalarina giriyordu

“disari cikmistik cikmak zorunda kalmistik onla durdum, cikma sebebimiz o yaslardaki bizler icin hele onun icin o kadar sacmaydiki , 2 saat bana dirdir edip durmustu , su cocugu eglendireyimde dirdirindan kurtulayim bu gecede boyle gecsi gitsin diye dusunmustum”

film izledik, ictik, sonra baska yere gitmek istedi, oraya gittik ,sonra geri geldik, sonra gene gittik o daha cok icti..icti icti ..sarhos oldu.. ben hatirladigima gore ictim ama bir sekilde sarhos olmadim sanirim.

“onu sevmeye baslamissin o vakit, yoksa hatirlamazdin”

“ben seni sevdim, seni ozledim, “

“ama hep onu bekledin pencerede ama o hic kapini acip girmedi, degil mi?”

“o kapidan cekip gitmeliydin yoksa kendini bu hapisnaneye kapatmiyacaktin”

demirlere dayanmis ..bana bakiyordu sanki .. sarildi egildi

“o kapidan cekil bekleme , o gelmeyecek “

About esenmoya

images of heart
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın